Door Nienke Poelsma
Wie naar trends kijkt, constateert dat trends elkaar in een steeds sneller tempo opvolgen en dat er oneindig veel verschillende trends zijn. Wie trends ziet, weet dat sommige trends heel langzaam maar ingrijpend ons leven veranderen en weet ook wat de gevolgen van ontwikkelingen voor de toekomst zijn. Veel bedrijven slagen er nog niet in om op een gestructureerde manier trends gedurende een lange tijd te volgen. Toch is dat wel belangrijk om inzicht te krijgen in de waarde van trends.
Tijdens dit verslag, hebben wij een paar trends van nu en het verleden onder de loep genomen, en een paar trends voor de toekomst voorspelt. Het doel van dit verslag was grote trends analyseren en deze neerzetten in trendpiramide’s.
Maar is dit nou genoeg voor het inzien van de waarde van trends?
Wie slechts af en toe naar trends kijkt, blijft een buitenstaander. Alleen wie van trendwatcher trendvolger wordt, krijgt inzicht in de duur en de omvang van de trends. En wie erin slaagt om de kansen en mogelijkheden te zien, kan ook trendsetter worden en zijn eigen trend maken.
Wat het belangrijkst is, is dat men duidelijk inziet waarop de maatschappij en de consument veranderen. Pas dan wordt duidelijk wat de richting is die we opgaan en worden de keuzes die we voor de toekomst moeten maken, zichtbaar. Wie ziet en weet wat de trends zijn, kan ophouden met het kijken naar trends en beginnen met het creƫren van zijn of haar eigen toekomst.
Kortom, dit verslag heeft ons als communicatiestudenten een goede kijk gegeven op het kijken naar trends, en deze op zowel micro- en mega als maxitrend te bekijken, te begrijpen en te voorspellen.
Wednesday, March 14, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment