Boomerang Freetones

Ineens leek er een nieuwe rage geboren: phonebashing of phoneslamming. Scholieren wisselen onderling diverse met de mobiele telefoon opgenomen video's uit waarop is te zien hoe een tiener mobieltjes van nietsvermoedende omstanders vernielt, uit de handen slaat en ermee vandoor gaat. De met mobieltjes gooiende scholieren bleken echter door een adverteerder in scène gezet.
Diverse media waren er snel bij om in de twee opgedoken filmpjes het bewijs te zien dat er een nieuwe rage zou zijn geboren. Onder andere Bright, Metro en het Hart van Nederland besteedden aandacht aan het verse fenomeen.
Nu blijkt echter dat Boomerang, bekend van de gratis kaartjes, achter de filmpjes zat. De filmpjes waren onderdeel van een campagne van een nieuwe dienst, genaamd Freetones, gratis ringtones voor je mobiel.
Een goede manier om een concept te lanceren. Door een ‘rage’ te creëren verkreeg Boomerang aandacht van groep, jongeren, waar zij zich op richten.
Bron: www.nu.nl
Foute conceptlancering
Cartoon Network: Aqua Teen Hunger Force

Ter promotie van de tekenfilmserie Aqua Teen Hunger Force hadden reclamemakers van de Amerikaanse tekenfilmzender Cartoon Network pakketjes voorzien van lichtjes achtergelaten op diverse plekken in de stad. Toen de verdachte pakketjes eind januari werden gevonden, ontstond veel onrust onder de bevolking. Bruggen en wegen werden uit voorzorg afgesloten en de reddingsdiensten werden in de hoogste staat van paraatheid gebracht.
Jim Samples, de baas van Cartoon Network, heeft wegens deze reclamestunt die uitmondde in deze ‘terreurramp’, ontslag genomen. Hij maakte zijn terugtreden afgelopen vrijdag door middel van een memo aan het personeel bekend. ’Ik hoop dat we door mijn beslissing deze episode achter ons kunnen laten’, aldus Samples. De bedenkers van de reclamestunt stemden eerder al in met het betalen van 2 miljoen dollar aan schadeloosstelling. De helft van het geld is bestemd om de kosten verbonden aan het massaal uitrukken van politie en brandweer te compenseren. De andere helft zal worden besteed aan training en materieel voor de reddingsdiensten
Volgens de meest recente kijkcijfers hebben niet meer mensen naar Aqua Teen Hunger Force gekeken dan voor de stunt, en dus is de actie op alle fronten een hele dure flop geworden.
Bron: www.intermediair.nl
(In dit filmpje hieronder ziet u hoe cartoon network de gevreesde lichtpakketjes plaatste in Boston om de serie te promoten)
No comments:
Post a Comment