Wednesday, March 28, 2007

============= Conclusie Conceptlancering

Door Nienke Poelsma


In veel markten is inmiddels de situatie bereikt dat er nog maar weinig aan producten valt te vernieuwen. Maar toch blijft er veel worden besteed aan promotie. De P van promotie uit de marketingmix is immers heel belangrijk.
In dit verslag verslag hebben we verscheidende voorbeelden aangehaald van foute lanceringsplannen. Maar ook de goede, niet te vergeten.
Wat was de invloed van deze lancering en heeft deze invloed gehad op het wel/of niet slagen van het concept, was een vraag die beschreven wordt in al onze individuele verslagen.
We zijn er achter gekomen dat verschillende sommige spraakmakende conceptlanceringen, die in eerste instantie totaal geen promotie leken, grote effecten hebben gehad op de bekendheid en verkoop van bepaalde producten. Maar ook, bleken sommige plannen totaal tegen te vallen en het effect juist averechts te werken.
Kortom, hoe en wanneer je de promotie plaatst is heel belangrijk. Het juiste moment, plaats en de middelen zijn van cruciaal belang om een conceptlancering te laten slagen en zo ook het concept tot een succes te maken.

No comments: